کنترل استرس در کلاس یا تست بازیگری

در اینجا می خواهیم چند راه حل ساده برای کنترل استرس در کلاس یا تست بازیگری به شما بگوییم.

اگر نگران استرس خود قبل از تست بازیگری و یا قبل از حضور در کلاس بازیگری هستید، قبل از هر چیز باید بدانید، استرس در بازیگری و سخن گفتن در جمع یک امر عادی است. حتی مشهورترین بازیگران هم،  قبل از اجرا استرس می گیرند.

داشتن استرس در بازیگری خوب است و خود به این معنا است که شما به آن کار علاقه مند هستید. اما نباید این حس از کنترل شما خارج شود. به همین دلیل چند راه برای کنترل استرس به شما پیشنهاد می کنیم.

  • آماده باشید

قبل از دادن تست بازیگری یا حضور در کلاس بازیگری آمادگی کامل را داشته باشید. اگر  برای تست بازیگری اقدام کرده اید، قبل از حضور در محل، خود را از نظر ذهنی آماده کرده و به مطالعه سوالات متداول که در تست بازیگری می پرسند، بپردازيد. خود را آماده پاسخگویی به هرگونه سوال کنید. همچنین برای آماده سازی خود برای کلاس بازیگری تمرین های لازمه بر اساس مطالبى که جلسات قبل یادگرفته اید انجام دهید. داشتن آمادگی لازم، خود به شما احساس اطمینان داده و باعث کاهش استرس در بازیگری و حضور در جمع می شود.

  • كمى زودتر در محل حاضر شوید 

با اين كار ديگر نگرانی زمان را نخواهید داشت و ذهنتان  با مکان هماهنگ می شود.

  • خود را آرام كنيد

۴ بار نفس عمیق بکشید، دم خود را چند ثانیه نگه داشته و به آرامی نفس خود را بیرون دهید. قبل از وارد شدن به صحنه/کلاس آهنگ مورد علاقه خود را گوش دهید و در صورت امکان مدیتیشن کنید.

البته خوب است بدانید که کلاس های بازیگری بوم زنگ رنگ، محیطی کاملا دوستانه دارند و هیچگونه استرسی برای شما به وجود نخواهد آمد. برای آشنایی بیشتر با کلاس های بازیگری آموزشگاه نمایشی موسسه بوم زنگ رنگ از اینستاگرام ما دیدن فرمایید.