چگونه بازیگر شویم؟

بسیاری از ما می پرسند که چگونه بازیگر شویم؟ آیا می شود سریع پا به عرصه تئاتر یا سینما بگذاریم؟

ما هم این را قبول داریم که بازیگری شغلی محبوب، جذاب، هیجان انگیز و حتی گاهی  پردرآمد است. اما این حرفه نیز مانند تمامی حرفه های دیگر نیازمند آموزش صحیح، مطالعه و تمرین کافی است.

شما قبل از تصمیم به بازیگر شدن، باید به واقعیت این رشته پی ببرید. ساعت های طولانی سر فیلمبرداری بودن، شهرت و دیده شدن در میان مردم به همراه حواشی مختلف و… باید قبول کنید که هر کاری، سختی های خودش را دارد. 

  • آموزش ببینید

آموزش بازیگری توسط اساتید متخصص نقش پررنگی را در بازیگر شدن شما بازی می کند. شرکت در کارگاه ها و کلاس های بازیگری به شما کمک می کند ،که نه تنها دانش و مهارت لازم را در این زمینه کسب کنید، بلکه موجب می شود تا زودتر دیده شده و قوی تر عمل کنید.

  • مطالعه کنید

خواندن کتاب های مناسب، درباره بازیگری سینما و تئاتر، نمایشنامه و فیلمنامه به شما فرصت این را میدهد که دقیق تر و بهتر به دنیای بازیگری نگاه کنید.

  • تئاتر بروید و فیلم ببیند

شخصی که می خواهد پا به رشته بازیگری بگذارد باید صحنه تئاتر را از نزدیک ببیند. اجراهای مختلف در ژانر های مختلف را از نزدیک ببیند. به بازی بازیگران دقت کند. همچنین در روز ،حداقل به تماشای یک فیلم سینمایی برتر جهان بنشیند. البته این کار نباید فقط به عنوان تفریح انجام شود، بلکه باید به نقد فیلم و بررسی بازی بازیگران پرداخت. حتی عکس العمل بازیگران در هنگام وقوع اتفاقات مختلف نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

  • تست بدهید

بعد از گذراندن دوره های بازیگری، می توانید از طریق فراخوان های بازیگری تئاتر و یا سینما، تست بدهید. و در صورت انتخاب شدن، وارد این حرفه شوید.

لازم به ذکر است، آموزشگاه نمایشی بوم زنگ رنگ موفق به دریافت درجه ۱ آموزشی، از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز شده است. این آموزشگاه با مدیریت، نظارت و تدریس بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما خانم مهوش افشارپناه همواره در تلاش است تا خالصانه  دوستداران  بازیگری را در  این راه یاری نماید. همچنین هنرجویان با استعداد بازیگری بوم زنگ رنگ پس از گذراندن دوره ها، به دفاتر فیلم سازی و کارگردان ها معرفی می شوند. در آخر هر دوره تمامی هنرجویان (در تمامی سنین)  در سالن های مختلف نمایش اجرا می کنند.

برای اطلاع از کلاس های بازیگری آنلاین/حضوری و تعین وقت تست بازیگری با ما تماس بگیرید.