۱۰ تفاوت بازیگری در سینما و تئاتر

دنیای تئاتر و سینما دو دنیای کاملا متفاوت هستند، به همین دلیل بازیگری در تئاتر و سینما نیز تفاوت های زیادی دارد. در این مقاله شما را با تفاوت بازیگری در سینما و تئاتر آشنا خواهیم کرد.

۱۰ تفاوت بازیگری در سینما و تئاتر

  1. بازی در تئاتر باید اغراق آمیز باشد  باید صدای بازیگر  رساتر وبا اغراق بیشتر احساسات خود را بیان کنید، در صورتی که در سینما همه چیز باید طبیعی  جلوه داده شود، اعم از  نحوه بازی، حالات صورت، تون صدا و …
  2. بازی در تئاتر به صورت یکسره بوده و غیر قابل متوقف شدن است اما در سینما هم میتوان یکسره  و یا با برداشت های کوتاه بازی کرد.
  3. محور اصلی سینما تصویر بوده و همه چیز توسط کارگردان کنترل میشود در تئاتر همه چیز بسته به بازیگر است.
  4. در تئاتر حرکات فیزیکی بازیگر بیشتر است اما بازی در سینما نیازمند حرکات زیادی نمی باشد و بیشتر ظریف کاری دارد.
  5. امکان بازی در لوکیشن های مختلف در سینما بیشتر است.
  6. در تئاتر حضور تماشاگران و عکس العمل آنها تاثیر مستقیم بر بازی بازیگران دارد.
  7. برخلاف سینما در تئاتر امکان اشتباه  وجود ندارد. اگر‌شما دیالوگ خود را کاملا فراموش کنید امکان کات کردن و از سر گرفتن صحنه وجود ندارد.
  8. در تئاتر امکان تمرین کردن بیشتر از سینما است همونطور که در مورد بالا مشاهده کردید بازیگران تئاتر امکان اشتباه کردن را ندارند، به همین دلیل زمان بیشترى را برای درک کامل نمایشنامه و کاراکتر خود می گذارند. اين خود یک مزیت است.
  9. امکان مشهور شدن در سینما بیشتر از تئاتر است. یکی از دلایل آن این است که محدودیت مکانی و یا حتی زمانی برای تماشاچی وجود ندارد.
  10. به دلیل ضرورت تمرین های بیشتر بازیگران تئاتر، شما در تئاتر بیشتر از سینما تجارب مختلف به دست خواهید آورد و بازیگر بهتری خواهید شد به همین دلیل است که بازیگران بزرگ معمولا بازیگری را از تئاتر شروع کرده اند.

برای شرکت در کلاس های بازیگری به صورت حضوری يا آنلاین زیر نظر بازیگر پیشکسوت سینما‌ بانو مهوش افشارپناه با ما تماس حاصل نمایید.

به علت شرایط جامعه و بیماری کرونا کلاس های بازیگری به صورت آنلاین برگزار می شوند. جهت شرکت در جلسه رایگان این فرم را پرکنید تا با شما تماس بگیریم.