چرا کودکان باید  موسیقی بیاموزند

امروزه، خوشبختانه خیلی از کودکان موسیقی کار می کنند. اما شاید برای شما هم ای سوال پیش آمده باشد که چرا کودکان باید موسیقی بیاموزند؟

کودکانی که موسیقی کار می کنند دانش آموزان بهتری هستند

مارتین گوهن پژوهشگر دانشگاه بریتیش کلمبیا (ونکوور-کانادا) است. وی به همراه تیم تحقیقاتی خود به دنبال اثبات این موضوع ، آزمایشاتی را از بین  صد و ده هزار دانش آموز کاناداییانجام داد. ١٣٪؜  آنها در زمینه موسیقی فعالیت داشته اند. او به نتایج جالبی دست پیدا کرده است . کودکانی که موسیقی می دانند نمرات بهتری دارند . همینطور کودکانی که سالها در زمینه موسیقی فعالیت میکنند از دیگر کودکان که فعالیت موسیقی ندارند یک سال جلوتر هستند .

موسیقی کودک به پرورش ذهن و توانایی گفتاری کمک می کند

بیشتر از ده سال پیش محققان مغز و اعصاب در آلمان به این پدیده پی بردند که موسیقی و قدرت تکلم در یک بخش از مغز قرار دارند. این بدین معناست که کودکانی که در زمینه موسیقی پیشرفته فعالیت می کنند، در زمینه مهارت های زبانی و گفتاری نیز توانایی کافی را دارند .

ساختن موسیقی و نواختن ساز به اعتماد به نفس فرزندانتان کمک خواهد کرد

اگر کودکان نواختن یک ساز را یاد بگیرند، توانایی کنار زدن موانع کوچک و در آینده موانع بزرگتر را یاد خواهند گرفت. با هر بخش از مراحل یادگیری ساز آنها یک مانع از سر راه خود برمی دارند و با مرور زمان آنها در کنار زدن مشکلات بهتر و بهتر می شوند. به زودی  آنها توانایی کاری را به دست می آورند که هر کسی قادر به انجام آن نیست و این امر به بالا بردن اعتماد به نفسشان کمک می کند .

موسیقی کودک باعث تقویت حافظه می شود

نواختن ساز به کودکان آموزش می دهد که چگونه خلق کنند، حفظ کنند و به درستی هرآنچه را که حفظ کرده اند به عمل دربیاورند. بارها توسط دانشمندان بزرگ ثابت شده است که نواختن ساز و یادگیری موسیقی خود یک ورزش برای مغز است. در بیمارستان های برخى کشورها، آموزش نواختن سازبه كودكان را جزو برنامه های خود می گذارند، زیرا  نواختن ساز، مغز را به فعالیت تحریک کرده و باعث عدم توجه به درد می شود.

موسیقی قوه خلاقیت کودک را تقویت می کند

نواختن ساز مانند دری است به دنیای جدید برای کودکان که اجازه ی تجربه کردن را به آنها می دهد. آنها می توانند با ترکیبی از آنچه یاد گرفته اند و آنچه در ذهن خود دارند، به نواهای جدیدی دست يلفته و به دنیای احساسات درونی خود نیز پی ببرند.

موسیقی کودک درک ریاضی را بالا می برد

ممکن است این طور فکر کنید که موسیقی و ریاضی دو مسئله نامربوط هستند. اما کودکان شما با یادگیری نواختن هر سازی، با حل مسائلی همچون زمانبندی ضربات، شمارش و… که خود تلفیقی از دنیای شیرین موسیقی و ریاضی است، روبرو مى شوند. مواجه شدن مداوم و حل اين مسائل به بهبود تفكر رياضى آنان كمك به سزايى خواهد كرد.

برای شرکت در کلاس های آنلاین، می توانید این فرم  را پر کنید ما با شما تماس می گیریم و پرسش های شما را پاسخ می دهیم.